A tesztelés a rendszerfejlesztési életciklus szerves része, melynek célja, hogy validálásra kerüljön a szoftver/informatikai rendszer megfelelősége. Sok esetben a tesztmenedzsment feladatkörébe tartozik követelményrendszer felállítása és meg fogalmazása is.
Ezen tevékenységek speciális szakmai képzettség és eszközigénye miatt célszerű ezek egy részét vagy egészét külső szakértők bevonásával végrehajtani. A speciális tesztelési megközelítések előtt fontos meghatározni a teszteléssel kapcsolatos tevékenység hatókörét, mert ez mind a szakértelmet, mind pedig az eszközöket meghatározó kritérium. Külön kell választanunk a tesztelés gyakorlati végrehajtását, a tevékenység keretrendszerének meghatározásától, a lebonyolítás irányításától, a tevékenység nyomon követésétől, melynek eredményeként két alapvető területet határozunk meg:
A tesztelés alatt legtöbbször értett funkcionális tesztelés helyett, mi elsősorban a nem funkcionális minőségi jellemzőkre koncentrálunk. Az általunk alkalmazott eljárás folyamata kiválóan illeszkedik a fejlesztési életciklusba, hiszen generikus lépésekből építettük fel:
A függetlenség mellett követelmény a feladat ellátása során megismert adatok értelmezése és védelme is, amit meglátásunk szerint egy megbízható, hosszú távon is jelenlévő partner tud biztosítani. Az elmúlt évek során lehetőségünk volt számos nagy beruházás tesztelési feladatainak végrehajtásában résztvennünk, ezek tapasztalatait összegyűjtenünk.
Kiemelt tesztelési területek
A nem funkcionális tesztelések elvégzése minden esetben elengedhetetlen, ha meg akarjuk előzni a negatív felhasználói élmény előfordulását, az ügyfélelégedetlenséget, a szerződésszegést eredményező működést, vagy nem várt működést, esetleg rendszerleállás kialakulását.
Kinek ajánljuk szolgáltatásunkat
Cégmérettől függetlenül bármilyen cégnek, szervezetnek, intézménymének, aki egyedi fejlesztésű szoftvert vagy informatikai rendszert:

